topbella

Monday, January 31, 2011

first day....




ok.. arini ari pertama aku pg daftar kat skula SK Sempang Merlimau Melaka. ni bukan pengalaman pertama aku ke sekolah, tapi tuk kali ketiga. kali ni praktikum 3 bulan.. aku mmg syukur sgt, sbb skula ni mmg best. sbb ape aku kate best? 1st, guru besar mmg sprotng giler, tadi aku n kwn pg melapor, boleh plak die bercerita sal anak2 die, aku pon sebenarnyer tak larat nak melayan cerita tapi layankan jela sbb aku pk ape kaitan nge pelaporan aku kan,, aku pon rase lenguh kaki n bdn gak sbb cntrol dpn GB, nak tunjuk sopan n hormat la konon, tapi dalam ati, aku nak sgt suh GB ni benti bercerita sal anak die, tapi yg paling best, tuk akhir stori tu brula die selitkan amanat n nasiht seperti BT RPH, sbb wajib n ikut segalan program yang dianjurkan oleh sekolah.. wawawa, kalula disimpulkan GB leh ckp n nasiht 2 minit ja, tapi sbb diselitkan nge kisah anak2 die, aku berdepn nge GB slama 30 minit, pent amat..tapi aku suke sbb dr gaye die nmpkla die tak skema lasum.. i loike! eeee

pastu aku pg jupe PK1 n PK hem, msg2 pon ade cerita anak mereka, tapi aku rase golongan lelaki yang berstatus ayah ni mmg suke share citer sal anak2. dr riak muke aku nmpk mereka bangga nge kejayaan anak msg2..mmg bgus dpt ayah cmni kan.. cam ayah aku jugak.. :) so arini aku da setel sal kokurikulum, kelab perstuan dan umah sukan mne patut aku join.. tapi yg kurg best, jadual waktu aku msih tak setel.. nmpknyer tuk kali pertama ni aku kene ngajar aliran perdana bg subjek BM.. cuaknyer.. ni sbb aku belajr kat mktb sal PK je, aku rase lebih familiar nge PK, tapi takpe, aku anggap ni cabaran kat skula.. aku akan lakukan yang tterbaik.. InsyaAllah.. lagipon aku percaya dak2 kampung sume baek! n paling bernasib baik aku dpt skula kecik n nice n sangt menarik dimata aku.. syukur ya ALLah.. mudahkan urusanku di Sekolah nty.. amin.

 tuk ari pertama, aku n kwn balik lmbt sket, nak tunjuk skema la konon.. hak. tapi asenye takde lmbt sgt, kul 1.40 je pon, tapi aku terkejut sgt bile aku nak ke office upenyer da berkunci.. lengang.. pintu2 kelas sume da bertutup rapat.. hahhaa.. kelakarnyer, ni skula 1st aku tgok sume cg2 berpakat balik ikut time.. heee.. mcm2..
aku sukela skula camni.. hahhahaa... tmbh2 cuaca lak sejuk.. ee.. syukenyer...

arini boleh dijadikkan kisa yang menarik dalam hidup aku, n arap2 ari2 esok kat skula tetap menarik n i can enjoy dgn skula ni.. yezzzzzzzzzzzza!

0 comments:

Post a Comment

pemilik blog

My Photo
miss kaey
marang, terengganu, Malaysia
sekadar memenuhi hati nurani tapi bukan sanubari a teacher to be.. i love flowers and rainbow damn much..
View my complete profile