topbella

Thursday, February 10, 2011

bad day!

arini mmg ari yg agak menyedihkan...ari ketiga aku period, arini juga terkena senggugut! huk.. lagi sedih aku terkene time duk padang sekolah waktu pemilihan atlet tuk peringkat zon merlimau melaka.. terpaksa berulang alik ke tandas sbb sakit perut punyer pasal.. lebih kurg 6 kali jugak aku berulang alik.. sakitnyer jgn ckpla, aku mmg da tak sennag duduk, rase berpeluh-peluh dan rase nak muntah.. akhirnye aku muntah 2 kali arini sbb period pain.. hukhuk.. sakit betul!. Ya Allah, tabahkanlah aku dgn ujianMU ini.. Amin. tapi sebelum tu, aku bru nak rase gembira sbb 1st n 2nd day aku rase segar giler even ngah period.. jrg aku dpt nikmati perasaan camtu sbb aku mmg fobia dengan period ni, sbb aku tahu aku pasti kne tempuh senggut.. da jadi peneman aku tiap bulan.. mmg kene byk sabar, kalu da sakit tu mmg kdg2 tak lei tahan, tapi nak bt camne kan.. kene sabar! sbb sabar itu sepruh darpada iman.. sampai kawan aku ckp aku ni ratu senggugut, kalu da taip bulan mesti period pain.

oleh yg demikian, aku telah berusaha untuk mencari ubat penyakit aku ni.. nak kwen mmgla tak boleh kan..hehehe.. so aku try ngan memakai pad n pantiliner herba.. da jugak tiap pgi selepas sarapan aku akan makan pil Evening Primrose Oil. ini antara ikhtiar aku tuk ubati sakit aku ni.. huu.. mugo2 senggugut ini akan berunsur ilang.. Amin...

sebabkan ini juga, aku jadi sgt sensitif. aku tak boleh orang tinggikan sore, rase trase giler.. n aku mmg trase nge die. hukhuk.. perasaan camni betul2 taklei jangka.. dan skrg aku masih trase n sbb tu aku diamkan diri saje.. i hope die akan phm yg aku nak die pujuk aku .. even nmpk agak mengada2! heee.. inila slh satu kesan kepada period pain aku.. huhuhu...

yang palin penting, hopefully, period pain aku ni hanyala period pain.. tidak disebabkan penyakit laen.. AMIN...

1 comments:

cheQwann malaeqa said...

sabar...taun depan kawen..hahaha

Post a Comment

pemilik blog

My Photo
miss kaey
marang, terengganu, Malaysia
sekadar memenuhi hati nurani tapi bukan sanubari a teacher to be.. i love flowers and rainbow damn much..
View my complete profile